Communicatie Coaching

OLYMPUS DIGITAL CAMERAElCalafate, Perito Moreno3_LAR copyright - WP
Lake district, temuco NP Conguillio_LAR selection
Arequipa, Santa Catalina monastery_LAR selection

Effectief communiceren werkt! 

  • Wij adviseren onze hotels al jaren over sales & marketingstrategieën.
  • Wij bieden reisbedrijven support bij het zoeken naar oplossingen voor uiteenlopende vraagstukken

Waarin onderscheiden wij ons? Actief – Betrokken – Creatief – Praktisch – Onderzoekend – Ruime ervaring in de reisbranche en verschillende disciplines:

  • Reisadviseur op een reisbureau
  • Reserveringsmedewerker reisorganisatie
  • Sales Manager reisorganisatie
  • Sales & Marketing voor DMC
    buitenlands agentschap
  • Trainer & (gast)docent
  • Hotelmarketeer
  • Eventorganisator
  • Presentator

QuickScan In een korte evaluatie, QuickScan, worden de essentiële onderdelen van je bedrijf en haar omgeving in kaart gebracht. Het resultaat maakt inzichtelijk hoe er extern naar je bedrijf wordt gekeken, en legt de belangrijkste kansen en verbeterpunten bloot. Met QuickWins en BigWins, snel te behalen, kleine en grote resultaten, kun je meteen in actie komen en aan de slag gaan, wij helpen je daar graag bij.

Onderstaand recente cases:

Crossmediaal Concept
Reisbureau
Vraagstuk: Het behoud van bestaande klanten wordt steeds lastiger, omdat het aantal fysieke contactmomenten afneemt en dientengevolge het bestedingsgedrag beïnvloedt. Aan de hand van een analyse (o.a. herpositionering, customer journey) is een crossmediale campagne ontworpen.
Doel: verhogen conversie door klantentrouw te maximaliseren
Resultaat: het concept geeft advies over de wijze waarop klantbeleving geoptimaliseerd kan worden om een actief boekgedrag voor nu en in de toekomst te waarborgen.

Adviesplan interne communicatie
Reisorganisatie
Vraagstuk: Door de groeiende concurrentie is het steeds moeilijker je als specialist te onderscheiden. Aan de hand van het principe ‘buiten winnen, binnen beginnen’ is gekeken naar de interne communicatiestructuur. Informatiestromen en werkprocessen zijn in kaart gebracht.
Doel: Interne communicatie versterken waardoor verkoopprestaties vergroten
Resultaat: advies om een voorgestelde interne communicatiemiddelenmix in te zetten, voor een efficiëntere informatiestroom, die gericht is op de behoeften en wensen van de klant.

Marketingplan
Verhuurder van flexibele werkplekken
Vraagstuk: Door de groeiende vraag naar flexkantoren, maar uitbreiding van de capaciteit niet op de planning stond, moesten er andere oplossingen bedacht worden om het bedrijfsrendement te verhogen. Er is onderzoek gedaan naar mogelijke groeistrategieën.
Doel: commerciële kansen vinden waarmee de beoogde omzet gerealiseerd kan worden.
Resultaat: advies over een nieuw marktsegment en additionele diensten naar de behoeften van bestaande klanten.

 

Reacties zijn gesloten.